פיתוח אפליקציות לאייפון – גם בישראל?

פיתוח אפליקציות

לצד משלחי יד שהולכים ונעלמים מן העולם, פיתוח אפליקציות לאייפון הוא דווקא מקור פרנסה שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. למרות שהוקמה רק לפני ארבע שנים, חנות האפליקציות של אפל מציעה כיום כבר קרוב למיליון אפליקציות שונות בתחומים מגוונים ביותר, ממוזיקה ועד רפואה, מרשתות חברתיות ועד תזונה נכונה. פיתוח אפליקציות לאייפון הופך משנה לשנה לתחום אטרקטיבי ומושך יותר וגם ישראלים רבים פונים לעסוק בו ולנסות את מזלם בדרך לכסף הגדול. מדהים לשמוע כמה ישראלים מתפרנסים בצורה מכובדת לעילא ולעילא מהתחום של פיתוח אפליקציות לאייפון.

פיתוח אפליקציות לאייפון זה הרבה יותר מתכנות

צעירים רבים מוצאים את עצמם בהתלבטות לגבי תחום הלימודים בו יבחרו. כמו כן לא מעט אנשי עסקים ובעלי מקצוע שונים מחליטים לרענן את עולמם ולעבור הסבה מקצועית ומתלבטים בקשר לעתיד. בניגוד למה שמקובל חשוב, פיתוח אפליקציות לאייפון הוא לא תחום ששמור רק למתכנתים בלבד. פיתוח אפליקציות לאייפון כולל שלבים רבים מלבד זה של התכנות ומצריך אנשי מקצוע מתחומים שונים ומגוונים. רוב העוסקים בתחום פועלים במסגרת חברות של פיתוח אפליקציות לאייפון שמעסיקות אנשים מתחומים שונים ומגוונים. כמובן שאי אפשר להפיץ אפליקציה מבלי לכתוב אותה בשפה המיוחדת של אפל, אבל מדהים לגלות כמה ידע ומקצוענות נדרשים גם בתחומים אחרים כדי להפיק אפליקציה חכמה, ידידותית וכמובן כזו שאנשים זקוקים לה.

סוף פיתוח אפליקציות לאייפון במחקר מעמיק תחילה

כאשר באים לעסוק בתחום של פיתוח אפליקציות לאייפון יש לבצע לפני הכל סקירה מעמיקה של התחום ולבדוק היטב מהם הצרכים שיש למלא ולאיזה קהל מיועדת האפליקציה. לאחר מכן חשוב לבדוק האם אפליקציה דומה כבר קיימת בשוק או לא לפני שמתחילים להשקיע כסף בפיתוח אחת חדשה. זהו תחום שמתפתח במהירות רבה מאוד ועל כן את כל התהליך יש לבצע תוך זמן קצר כיוון שאתם לא מעוניינים לעבוד על פיתוח אפליקציות לאייפון ולגלות רגע לפני ההשקה שהמתחרים שלכם כבר השיגו אתכם. כל התחום של סקירת השוק, הגיית הקונספט והתחקיר המעמיק כמובן לא נוגעים בדבר וחצי דבר לתכנות. לאחר מציאת הרעיון ישנו צורך בהגדרת הקונספט ובהחלטה על נושאים רבים וכל זאת לפני שהתיישבתם על המחשב.

עיצוב, שיווק, בניית קונספט וכן, יש גם קצת תכנות

כמו כן מעבר להגדרת הקונספט ואפיון קהל היעד, זיהוי הצורך בשוק והמחקר המקדים, פיתוח אפליקציות לאייפון דורש הבנה בתחום, הכרות עמוקה אתו ויכולות עיצוב מרשימות. מעצבים רבים מועסקים בחברות של פיתוח אפליקציות במשרה מלאה ודואגים לממשק הנוח והידידותי ביותר למשתמש שבאמצעים גרפיים ימשוך את העין ויוביל לשימוש רב באפליקציה. ישנן שפע של אפליקציות שכשלו ולא הצליחו למכור יותר מדי כיוון שפשוט היו מעוצבות בצורה רשלנית והאנרגיה של המפתחים שלהן לא הופנתה לאפיק זה כלל. בסופו של דבר, יש כמובן גם לדאוג לשיווק של האפליקציה, אך זה כבר נושא למאמר אחר. בהצלחה לכולם!

מה היה לנו עד עכשיו?