בניית אתרים – מעקב אחר ביצועי האתר

בניית אתרים

כאשר אנו מחליטים לבנות אתר בין אם זה בניית אתר תדמיתי אינפורמטיבי המספק מידע על חברה מסויימת ובין אם מדובר בבניית אתר מורכב יותר הנותן שירותים מסויימים לגולשים העבודה לא מסתיימת לאחר איפיון האתר, בניית האתר והשקתו באינטרנט, העבודה לא מסתיימת גם אחרי פירסום האתר וקידומו בגוגל בגלל שתמיד יש צורך לעקוב אחרי ביצועי האתר ושיפור מתמיד של הביצועים האלו.

במאמר הבא ניתן לכם מספר טיפים על מעקב אחרי ביצועי האתר, אך זיכרו תמיד – בניית אתרים לא מסתיימת אחרי בנייתם ויש לעקוב תמיד אחרי ביצועי האתר ולראות כי הוא משיג את המטרות להן ייחלנו.

אז לאחר שסיימנו את תהליך בניית האתר שלנו אנו ניגשים לבדוק את נתוני האתר, אילו נתונים חשובים לשיפור ביצועי האתר?

חברות בניית אתרים בדרך כלל מספקות מערכות המספקות נתונים סטטיסטיים לגבי פעילות הגולשים באתר ואם חברת בניית אתרים מסוימת לא סיפקה לכם זו דרשו ממנה לחבר את האתר שלכם למערכת גוגל אנליטיקס שכיום נחשבת למתקדמת ביותר בשוק.

בניית אתרים – כמות הגולשים המגיעים לאתר:

הקריטריון הראשון והחשוב ביותר לדעתי שיש לבחון הוא כמות הגולשים המגיעים לאתר מידי יום, לאחר סיום בניית האתר יש לבדוק מהי כמות כניסת הגולשים לאתר וכך תוכלו לראות מהי אפקטיביות החשיפה שלכם ברחבי האינטרנט.

בניית אתרים – מהיכן מגיעים הגולשים לאתר שלנו:

לאחר שאנו רואים כי נכנסים אלינו כמות נדיבה של גולשים לאתר שלכם, נתון נוסף שיש ליחס אליו חשיבות הוא מהיכן מגיעים כל הגולשים האילו ? בכדי לנתב נכון את הפרסום שלנו ברחבי האינטרנט נרצה לדעת האם הלקוחות מגיעים מאתר מסוים ואז נדע כמה הפרסום בו אפקטיבי או שהלקוחות מגיעים ממנועי חיפוש, בנוסף ניתן לראות מאיזה איזור גיאוגרפי מגיעים הגולשים לאתר שלנו, איזה גילאים וכו'… כך נוכל לדעת לאחר שלב בניית אתרים איך לפרסם נכון יותר את האתר או העסק שלנו.

בניית אתרים – דפים נצפים ביותר:

יש אפשרות לראות איזה דפים באתר הם הנצפים ביותר ולבדוק למה הם יותר נצפים מדפים אחרים, בנוסף יש לבדוק האם הדפים האילו הם דפים חשובים כמו דפי קנייה או צור קשר וכמובן שאם זה לא דפים אילו יש לעבוד על איך הופכים אותם לדפים האלו.

בניית אתרים – זמן הגולש באתר:

במערכת גוגל אנליטיקס כמו במערכות רבות אחרות ניתן לראות כמה זמן הגולשים נשארים באתר, באיזה עמודים נשארים זמן רב יותר וכן חשוב מכל מאילו עמודים הגולשים יוצאים מהאתר הכי מהר.

כל הנתונים האלו ועוד נתונים רבים שניתן לקבל ממערכות הסטטיסטיקה השונות יכולים לעזור לנו לנתב את הגולשים באתר כך שנגיע להצלחת האתר בזמן מהיר יותר. בעלי אתרים רבים עוסקים לרוב בניתוח סטטיסטי של הגולשים באתר שלהם וכך יודעים איך לשווק נכון יותר את האתר שלהם.

מה היה לנו עד עכשיו?