בניית אתרים – העברת המסר לגולשים

בניית אתרים – העברת המסר לגולשים

בניית אתרים תדמיתיים כיום זה כבר הרבה מעבר לסתם אתר תדמית, בניית אתרים כיום בהתפתחות האינטרנט היא פעולה מורכבת שיש לחשוב על דרך להעברת המסר השיווקי ללקוח.

כאשר אנו מגיעים לפני תהליך של בניית אתרים דבר ראשון שאנו מבררים הוא איזה מסר יש להעביר לגולשים?

כידוע, אתר אינטרנט הינו כלי שיווקי בדיוק כמו שלטי חוצות או פרסומות בטלויזיה, והיום עם התפתחות האינטרנט גם יותר חזק, לכן יש צורך לחשוב איזה מסר החברה רוצה להעביר ללקוח שלה ואותו להעביר דרך האתר.
אתר החברה הוא כרטיס הביקור שלה ברשת, דרך האתר הגולש יחליט אם לבחור בחברה הזו או לחפש חברה אחרת.

איך עיצוב האתר בתהליך בניית האתר פועל לטובת העברת המסר?

עיצבו אתר אינטרנט הינו הליך חשוב מאוד בזמן בניית אתרים, בין אם אתם חברה גדולה או קטנה, מקצועית או מתחילה, אם עיצוב האתר לא נראה מקצועי משתמשים יגיעו אליו ויצאו לכשנכנסו. המטרה באינטרנט הינה לשמור את הגולש כמה שיותר זמן באתר או לחילופין לבצע פעולה אשר תניב לנו הכנסה, בין אם זה הקלקה על פרסומות, מילוי טופס יצירת קשר או ליד, הורדת תוכנה וכו'…
מחקרים מוכים כי יש לנו 3 קליקים לפני שהגולש 'הולך לאיבוד' באתר, כלומר אנו צריכים להביא לכך שהגולש יבצע את הפעולה שאנו רוצים ממנו במקסימום 3 הקלקות על העכבר.
בנוסף לכך גולשים רבים סורקים את אתר החברה בריפרוף, קריאה מהירה של לינקים בולטים, מתן תשומת לב לכיתוב מודגש או תמונות ורק אז מתפנה הגולש לקרוא את התוכן, כאשר העיצוב לא נכון הגולש ייצא מהאתר עוד לפני קריאת התוכן.

אלמנטים שונים בהם ניתן להשתמש על מנת להעביר את המסר שלנו לגולש:

בניית אתרים – לוגו

הדבר אולי הכי חשוב למיתוג החברה בשוק הוא לוגו החברה. לכן קביעת לוגו החברה הינו עניין הכרחי ביותר, כמובן שלאחר מכן יש להתאים בין לוגו החברה לצבעי האתר. הכנסת לוגו החברה או צבעי הלוגו לתודעת הציבור הינו הליך בלתי נפרד משיווק החברה, בניית אתרים מתחילה בקביעת צבעי האתר.

בניית אתרים – צבעי האתר

לצבעי האתר ישנה השפעה אדירה על העברת תחושות לגולש.
ישנם צבעים המעבירים מסרים שונים בתת מודע של האנשים כך שהגולשים אפילו לא שמים לב שזה המסר שאתה רוצה להעביר להם, למידע על התחושה שכל צבע מעביר ניתן לעבור למאמר הבא.
לכן חשוב להבין כי גם מאחורי קביעת צבעי האתר יש חשיבות עליונה.

בניית אתרים – תמונות באתר

בניית אתרים מלאי תוכן אך ללא תמונות הינו דבר הגורם לבריחה של לקוחות, לעיתים אין לגולשים כח לקרוא כמות של תוכן, לכן חשוב ביותר בתהליך בניית אתרים לשתול תמונות הקשורות לנושא המדובר על מנת שיעבירו את המסר בנוסף לטקסט.
בנוסף חשוב לציין כי על התמונה להיות אותנטית ואמיתית, כלומר אם אנו חברת השקעות ישראלית ונשים אשת עסקים משוודיה זה משדר יוקרה אך תמונה של אשת עסקים ישראלית תראה יותר מציאותית.

בניית אתרים – אנימציה ובאנרים

ישנם אתרים רבים אשר בתהליך בניית אתרים מחליטים להוסיף פתיח לאתר בצורה של סרטון או אנימציה, סרטון כזה יכול להיות נחמד בעבור גולש המגיע לאתר בפעם הראשונה, אך לאחר הפעם הראשונה זה מתחיל להיות מעצבן אודות לכך כי הגולש מכיר את הסרטון. אנו ממליצים על שימוש באנימציה רק בחלק קטן של האתר וגם אם נאלצנו לבצע סרטון פתיח, נשתדל להוסיף כפתור דלג.

בפנים האתר רצוי לשווק בעזרת אנימציה את האפשרויות והמסר שאנו רוצים לתת לגולשים באתר, באנרים רבים מפריעים לגולש לקרוא את הטקסט ולכן באופן כמעט אוטומטי הגולש לא חוזר יותר לאתר.
כפי שאמרו רבים וחכמים מאיתנו – התוכן הוא המלך, והעיצוב מוביל את הגולש לתוכן הרלוונטי אליו, לכן אל תעצבנו את הגולש ותוציאו אותו מהריכוז על ידי אנימציות מיותרות.

לסיכום

אתר האינטרנט של החברה הוא כרטיס הביקור של החברה מול העולם! אל תתנו לאלמנטים טכניים שניתן לשנות לעצור לקוחות מלהגיע אליכם, צרו קשר עוד היום ואנו נבנה ונעצב עבורכם אתר מקצועי ואפקטיבי.

מה היה לנו עד עכשיו?