חנות וירטואלית – האם החנות שלך בטוחה?

חנות וירטואלית

קנייה בטוחה הוא אחד הקריטריונים החשובים ביותר בבניית חנות וירטואלית. הגולשים רוצים לדעת לאן ומי לוקח להם את הכסף. מה עושים על מנת לשמור את הלקוחות?

חנות וירטואלית – חווית קניה מאובטחת באינטרנט

בניית חנות וירטואלית הפכה לעניין שבשגרה בתחום האינטרנט, אך יש לשים לב בבניית חנות וירטואלית כי החנות מאובטחת על ידי כלל הנהלים הקיימים כיום בשוק. צריך להבין כי אם לא שמים דגש על עניין האבטחה הן בעבור הלקוחות והן בכדי למנוע בעיות משפטיות עתידיות או אף גרוע מכך. חנות וירטואלית מאובטחת תאפשר לכם לנהל את העסק שלכם ללא חשש. במאמר זה נציג עבורכם מספר עקרונות עליהם יש לעמוד בכל הקשור לבניית חנות וירטואלית מאובטחת.

רכישה מאובטחת בחנות וירטואלית:

בהגיענו לבנות חנות וירטואלית באינטרנט יש לשים לב למספר דגשים עליהם יש לעמוד מבחינת אבטחת החנות:
הדגש הראשון הוא פרטיות, הגנה על כלל הפרטים אשר עוברים מהלקוח לחנות, לרבות כתובת, אי מייל, כרטיס אשראי וכו'.
זהות, הדגש השני הוא זהות, הן של בעלי החנות והן של המשתמשים בה.
הדגש האחרון הוא קבלות ואישורים, חשוב לקבל מבעל האתר אישורים על כך שהחנות מאובטחת וכן קבלות על כלל הקניות שלכם באתר.

חנות וירטואלית – שמירה על פרטיות הגולש:

חנות וירטואלית נבנית מלכתחילה כאשר היא נמצאת על שרת מאובטח, מוצפן ומקודד כהלכה, על ידי פרוטוקול https. אז מה זה בעצם אותו פרוטוקול שנותן לנו הגנה על החנות שלנו?
פרוטוקול https הינו פרוטוקול אשר מערבל את הכתוב באתר והנתונים המוכנסים בחנות הוירטואלית כך שאדם אנושי לא יכול לקרוא.
כמובן שאך ורק לבעלי החנות הווירטואלית יש את מפתח ההצפנה והם יוכלו להפוך את הנתונים המעורבלים.

איך נזהה פרוטוקול https?

פשוט מאוד בשורת הכתובת כתוב הפרוטוקול עליו פועל האתר, כאשר הפרוטוקול מאובטח הוא יראה כך https:// ובצד יהיה סימן של מנעול שלחיצה עליו תתן לנו פרטים שונים על אבטחת האתר.

חנות וירטואלית – זהות בעלי האתר:

כאשר אנו נכנסים לחנות וירטואלית באינטרנט על מנת לרכוש מוצר כלשהוא עלינו לדעת תמיד מול מי אנו עומדים ואצל מי אנו משאירים את כרטיס האשראי שלנו. בתחום האינטרנט לא חסרים אנשים שינסו לגנוב את פרטי האשראי של הגולשים לכן חשוב תמיד לראות שיש פרטים מזהים של החנות ובעליה.

גם אם אין לבעלי החנות חנות פיזית והם עובדים רק דרך האינטרנט יש לחפש טלפון, מייל או כל פרט אחר שיראה כי באמת החנות אמיתית ואכן תקבלו את המוצר שלכם. בנוסף לפרטים מזהים חשוב לחפש את פרטי האבטחה כמו שהוסבר קודם לכן.

חנות וירטואלית – אישורים וקבלות:

בעצם כל מה שמבקש הגולש הוא לראות כי החנות מאובטחת וכי חווית הקניה שלו תהיה נעימה ובטוחה ככל שאפשר. לכן כאשר אנו מגיעים לבניית חנות וירטואלית יש להבין כי חווית הקנייה היא החשובה ביותר.
יש להבין כי אין כל קשר בין רכישה מאובטחת שאת זה נותן לנו פרוטוקול הhttps לבין חווית קניה בטוחה.

כשאנו רוצים ליצור חווית קניה מאובטחת יש להעביר לגולש על ידי תכנים הרלוונטיים למוצרים בחנות, עזרה אונליין, תמיכה דרך מייל , טלפון או אפילו צ'אט לכל בקשה או שאלה או במילים אחרות לתת לגולש את התחושה שתמיד יהיה מישהו בשבילו בכל תקלה שלא תהיה. מבחינת הגולש לא תהיה חווית קניה גרועה מכך שכאשר תהיה לו בעיה לא יהיה לו למי לפנות או שלא יהיה מענה.

מה היה לנו עד עכשיו?