בניית אתרים – 10 טיפים לחנות וירטואלית מוצלחת

בניית אתרים טיפים

בניית אתרים שכל מטרתם היא חנות וירטואלית מצריכה ידע במשיכת הלקוח לקניית המוצר באתר. הרי כל המתחרים שלנו באינטרנט נמצאים במרחק קליק אחד מהחנות שלנו.

כיצד עיצוב נכון של חנות וירטואלית יכול לקבוע את מספר המבקרים בחנות שבסופו של דבר ירכשו מוצרים.

עיצוב וסידור הסחורה בחנות שלנו הוא המפתח למשיכת הלקוחות לחנות. אך איך נגרות לכך להתבצע בתהליך בניית אתרים העוסקים במסחר אלקטרוני?

התשובה היא פשוטה למדי. אם בחנות פיזית יש חלון ראווה להצגת המוצרים הנחשקים, בתהליך בניית אתרים זהו חלקו העליון בעמוד הבית. יש כאלה שיגידו שחלון הראווה באינטרנט הוא כל עמוד הבית אך אני טוען כי רק חלקו העליון מבלי שנגלול את העמוד – המוצרים החשובים והנמכרים ביותר צריכים להופיע שם.

רושם ראשוני הוא מרכיב חשוב מאוד בתהליך בניית אתרים בכלל ובפיתוח חנות וירטואלית בפרט.
לכולנו קרה בעבר כאשר נכנסנו לחנות ויצאנו ממנה לאחר זמן קצר מאוד בעקבות שהיא עמוסה מידי, לא מסודרת ובכלל המקום נראה כאילו עבר בו טורנדו. אותו הדבר יקרה כאשר חנות וירטואלית באינטרנט תהיה מסודרת לא נכון.

במאמר הבא ריכזנו כמה צעדים מרכזיים שכדאי לבצע על מנת לשפר את יחס ההמרה ולגרום ליותר גולשים בחנות הוירטואלית לבצע רכישה.

1. הסר פרסומות, באנרים ולינקים שבורים העלולים להאט את האתר ובנוסף להוציא את הפוקוס מהמוצרים בחנות שלך.

2. בתהליך בניית אתרים חושב המראה, אם אתם מפעילים עסק / חנות וירטואלית באינטרנט תיראו כמו אחד. אל תשתמשו ברקע או באלמנטים מהבהבים שמושכים את עין הלקוח ולהוציא את הפוקוס מהמוצרים.

3. וודא כי המחירים לאורך כל האתר ברורים ותואמים.

4. בתהליך בניית אתרים עבור מסחר אלקטרוני לעולם אין ללשתמש בדף הבית כעמוד האודות של העסק. אם בכל זאת אתה רוצה להוסיף אודות על העסק בעמוד הבית יש לכתוב פסקה קצרה ולהפנות ממנה לעמוד אחר עם האודות המלאים.

5. שימוש בפלאש עובר חנות וירטואלית – אין צורך להשתמש בפלאש או אנימציות באתר למעט אולי בראש העמוד. הסיבה לכך היא שאנו רוצים כי הגולשים באתר יתמקדו בסחורה המוצעת למכירה באתר.

6. אירגון האתר – בחנות וירטואלית יש לבצע בניית אתרים כך שיהיה לגולשים קל לניווט וברור לכל. כל זאת בכדי שהגולשים לא ילכו לאיבוד באתר וידעו בדיוק איך להגיע לרכישת המוצר. בנוסף יש לציין באופן ברור את עניין המשלוחים, דואר אלקטרוני או טלפון לפניות הלקוחות מראה על רצינות.

7. כנס לראש הלקוחות שלך, ואף נסה לגלוש ולקנות בחנות שלך על מנת לבדוק את נוחות האתר.

8. כאשר אנו מודיעים על מבצעים או הנחות באתר חשוב ביותר שהם יהיו גלויים למשתמשים וימשכו את תשומת ליבם.

9. במעמד הקנייה חשוב ביותר להוסיף מוצרים נוספים הקשורים למוצר אותו רוצה לרכוש הלקוח ובכך להגדיל את המכירה, ממש כמו במוצרים הקטנים ליד הקופה בחנות אמיתית.

10. להיות עונתיים, כלומר שימוש בחגים או מועדים בלוח השנה על מנת לבצע מבצעים והנחות. ניתן אף לעצב את האתר בצורה שונה כאשר מגיע חג מסויים בעיצוב המתאים לאותו חג.

כאשר נבצע את כל הטיפים האילו בתהליך בניית אתרים וכן חנות וירטואלית נראה יחס המרה גבוה יותר מהאתר שלנו ונוכל לצפות ליותר קניות

מה היה לנו עד עכשיו?