שיווק נכון באינטרנט

שיווק באינטרנט

איך משווקים נכון באינטרנט? האם ניתן לדעת בוודאות אם השיווק יעבוד? כמה יש להשקיע על שיווק באינטרנט? כל זאת ועוד על שיווק אינטרנטי במאמר הבא

בעשור האחרון אנו עדים לתאוצה האינטנסיבית שצבר האינטרנט בכל תחומי החיים. הוא משמש כסביבת עבודה, מקור מידע, לימודים, משחקים, קניות, תשלומים ומה לא. המודעות לכלי העוצמתי הזו בקרב בעלי עסקים הביאה לגידול משמעותי באתרי אינטרנט מסוגים שונים, שמטרתם להגדיל את החשיפה והמודעות לעסק, לפנות לקהל יעד רב ככל האפשר וכמובן להגדיל מכירות.

כדי להגיע למטרות אלו וליישם אותן על הצד הטוב ביותר, התפתחה תעשייה שלמה של שיווק, פרסום וקידום באינטרנט, ולא רק זאת, גם הרשתות החברתיות, דוגמת הפייסבוק, הפכו בעצמן לזירת שיווק מהותית ובעלת כוח בל יתואר. אז איך כדאי לשווק את האתר, המוצרים או השירותים שלכם באינטרנט? להלן כמה טיפים לשיווק נכון באינטרנט:

מתחילים לצבור אוהדים

1. בניית אתר ייעודי – הקדישו זמן, מחשבה וסיוע מקצועי להגדיר קודם את מטרות האתר שלכם. האם תרצו שיהיה תדמיתי? אינפורמטיבי? רוצים למכור בו? בהתאם לאפיון שהגדרתם דאגו לבניית אתר ייעודי שיענה על צרכי קהל היעד שלכם וייצר 'וואו' גדול. גם בניית עמוד עסקי בפייסבוק צריכה להיות בהתאם לאפיון המקדים ובממשק זהה לעיצוב האתר כדי לייצר אחידות ומיתוג.
2. עיצוב- השקיעו בעיצוב האתר או עמוד הפייסבוק. לימדו את קהל היעד ומה ימשוך אותו ודאגו שהעיצוב יהיה בהתאם. היעזרו במעצבים שיש להם אוריינטציה שיווקית בנוסף לידע נרחב בעיצוב לאינטרנט.
3. קידום האתר- קיימים היום כלים רבים, יעילים וטובים לקידום האתר שלכם באינטרנט. יכול להיות שבניתם אתר לתפארת, קל לגלישה, עם עיצוב אטרקטיבי ותכנים מסקרנים. אולם אם לא תקדמו את האתר הוא ייטמע בתוך אלפי ומאות אלפי אתרים אחרים שכן קודמו ברשת. איך עושים את זה? באמצעות קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל, דפי נחיתה אטרקטיביים וייעודיים לקדם מבצע או מוצר ועוד. כל אלו יקדמו את האתר שלכם לראש תוצאות מנועי החיפוש ויגדילו את החשיפה לאתר שלכם.
4. הפגינו נוכחות- הנוכחות שלכם ברשת חשובה. הצטרפו לפורומים וקבוצות דיון שונות שיכולות להיות בעלות מכנה משותף עם העסק שלכם. היו שותפים פעילים וגרמו לחברי הקבוצה האחרים לזכור אתכם.
5. פרסום בפייסבוק- ניתן לקנות היום בפייסבוק פרסום ממוקד, יעיל ונוח. קנו פרסום המתאים לקהל היעד שלכם ולמטרות שלכם.
מייצרים עניין
כדי לייצר עניין מתמשך בעסק שלכם, עליכם להיות אטרקטיביים, חדשניים ועדכניים. חשוב לזכור כי האינטרנט הוא מקור מידע אדיר והאתר שלכם אינו האתר היחיד המנסה לכבוש את ליבו של קהל היעד שלכם. עליכם להיות מקוריים ולייצר עניין כל הזמן:
6. מבצעים והנחות- הציעו מבצעים לכל מי שנכנס או עושה 'לייק' לעמוד שלכם בפייסבוק. זכרו כי המבצע צריך להיות אטרקטיבי עם מתנה או תגמול בעלי ערך לגולש. את המבצעים תוכלו לקדם גם באמצעות דפי נחיתה באינטרנט.
7. עדכניות- אל תותירו את אתר האינטרנט שלכם סטאטי. רעננו את התכנים, הסירו מוצרים שכבר אינם רלוונטיים והעלו תמונות, מידע ותוכן על מוצרים/ שירותים/ חידושים אחרונים. אם יש לכם עמוד פייסבוק עדכנו אותו על בסיס יום יומי והשיבו לאוהדים.
8. גוגל פלוס- דאגו לגלות נוכחות גם בגוגל פלוס. זוהי במה שיווקית מצוינת לקידום האתר שלכם וליצירת חשיפה לעסק שלכם.
9. ניוזלטר-  שלחו עדכונים וחדשות ללקוחות קיימים ופוטנציאליים. שלחו מידע ממוקד עם חדשות מהתחום, מבצעים מיוחדים ורצוי בנימה אישית.

שיווק נכון באינטרנט

הוא שיווק העושה שימוש בכל הכלים שהאינטרנט מציע, בין אם מדובר באתר אינטרנט של העסק ושיווק שלו באמצעות פרסום ממומן, ובין אם באמצעות עמוד הפייסבוק העסקי. דאגו לעדכניות, עניין ומידע שיש בו ערך של ממש לגולש.

מה היה לנו עד עכשיו?