מוקד טלפוני לשרותך
077 - 5644210

פיתוח אפליקציות לאייפון - קידום האפליקציה

דבר חשוב נוסף לאחר פיתוח אפליקציות לאייפון הוא קידום האפליקציה בטבלאות של אפל ושיווקה לקהל היעד שלנו. להלן מספר טיפים איך אנו שומרים על האפליקציה שלנו בראש המצעדים.

איך מעלים את אפליקציית האייפון שלנו לראש הדירוגים

חנות האפליקציות של אפל ממויינת בצורה ברורה על מנת לקדם אפליקציות זולות לאייפון. למה? המיון באפ-סטור נעשה לפי כמות היחידות שהורדו מהתוכנה ללא קשר למחיר. מה שנותן עדיפות ברורה לאפליקציות הזולות כיוון שקל יותר למכור כמות רבה של עותקים מהם. זאת הסיבה המרכזית לכך שהאפליקציות לאייפון בחנות כל כך זולות.

בנוסף לכך יש לדעת שהאפ-סטור הוא ייחודי לכל מדינה. כמובן שיש אפליקציות שמפתחיהם שייכו אותה לכל העולם וכך הם מופיעות בכל מקום בעולם וניתנות להורדה כמו angry birds, cut the rope ועוד... אך כאשר משייכים אפליקציה לארץ מסויימת נניח ישראל, כאשר אני בתור ישראלי נכנס לאפ-סטור ולאפליקציה הזאת אני רואה אך ורק תגובות של ישראלים.

דפוסי התנהגות הלקוחות של אפ-סטור

כמו שנאמר קודם לכן פיתוח אפליקציות לאייפון זהו לא סוף העבודה. רוב משתמשי חנות האפליקציות של אפל בדרך כלל לא מחפשים אפליקציה ספציפית אלה פותחים את האפ-סטור ופשוט מדפדפים שם, עד שלוגו מסויים או שם מסויים של אפליקציה מושך את עינייהם.
זוהי הסיבה גם מדוע האפליקציות לאייפון באפ-סטור לא עולות הרבה, כי המשתמש לא באמת צריך אותן.
צורה נוספת שדרכה מורידים אפליקציות היא מפה לאוזן, חבר שלך הוריד אפליקציה או משחק מגניב, הראה לך ואתה הורדת גם, וכך הלאה.

כמו המון דברים בחיים רוב המשחק כאן הוא התמחור

פיתוח אפליקציות לאייפון הוא לא סוף התהליך. לאחר פיתוח אפליקציות לאייפון מגיע השלב השיווקי. קביעת המחיר, שיתוף צילומי מסך, כתיבת תוכן שיווקי לאפליקציה, פתיחת אתר אינטרנט, הודעה בפורומים, כתיבה לאתרים המסקרים אפליקציות אודות האפליקציה שלכם ועוד שיטות רבות לשיווק האפליקציה שלכם.

למרות שאפל אחראית על מנגנון הגבייה של התשלומים, עדיין ניתנת פחות או יותר יד חופשית לכל הקשור בתמחור האפליקציה שלנו. ניתן לתמחר אותה החל מהורדה חינמית ובקפיצות של דולר אחד. כידוע כמובן אפל שומרים לעצמם 30% מהרווחים.

בתקופה האחרונה הוסיפה אפל למנגנון הרכישה שלה את האופציה in-app-purchase, זאת אומרת הוספת אפשרות לקניית תוספות לאפליקציה מתוך האפליקציה, כמו רובים למשחקי יריות, מפות לתוכנת ניווט או שלבי בונוס,  אופציה זו נותנת לנו דרך נוספת להרוויח מהאפליקציה שלנו.

דרך נוספת להרוויח כסף מתהליך פיתוח אפליקציות לאייפון ואפילו אפליקציות חינמיות הוא פרסומות. הרצת פרסומות על גבי מסך האפליקציה שלך וקבלת תשלום עבור כל קליק או אלף הופעות של הפרסומת. כאן אפל לא לוקחת לעצמה 30% אך עדיין אנו נדרשים להתחלק ברווחים עם ספק הפרסומות, הגדולה ביותר כיום היא AdMod שנרכשה על ידי גוגל לאחרונה.

האם זה משתלם? הרי אפליקציה לאייפון שעולה דולר אחד מניבה לנו 70 סנט ואילו הפרסומות מביאות לנו סנטים בודדים.
חברת Pinch Media ערכה מחקר מקיף האם זה משתלם לנו. תוכלו לראות כאן את תוצאותיו - תוצאות המחקר 

ישנה דרך נוספת להרוויח מתהליך פיתוח אפליקציות לאייפון [חינמיות] והיא פיתוח גרסת דמו. פיתוח גרסת דמו לאפליקציה שלנו יכולה להוות מקדם מכירות לאפליקציה דומה בתשלום, הגרסה המלאה. שיטה זו נראית כמוצלחת כיוון שמספר רב של מפתחים משתמש בה. אך עדיין יש בה מספר חסרונות:
אפל לא מוכנים להעלות לאפ-סטור אפליקציה שהיא דמו. שזה אומר שגם הגרסה החינמית צריכה להיות בעלת ערך וניתנת לשימוש.
משתמשים רבים יכולים להחליט כי הם מסתפקים באפליקציה החינמית, ויכול להיות מצב כי חלקם היו מורידים את הגרסה בתשלום אם לא היית חינמית.
אחוז המשדרגים מהגרסה החינמית לגרסה המלאה הוא נמוך מאוד, בערך 1 לכל 400.

שיטה זו מתאימה לאפליקציות מסויימות אך יש לחשוב טוב טוב איך אנו מתחילים את פרסום האפליקציה, ניתן גם להתחיל באפליקציה מלאה חינמית ואז לאחר צבירת מספר בסיסי של הורדות להעלות את המחיר. אך יש לדעת כי כל נתוני ההורדה של האפליציה מתאפסים ומתחילים לקדם אותה מחדש.

אחרי שסיקרנו את הדרכים להרוויח מתהליך פיתוח אפליקציות לאייפון נראה איך אנו גורמים לאפליקציה שלנו להתברג בראש אפ-סטור.

יש המון סיפורי הצלחה בעקבות פיתוח אפליקציות לאייפון, העלאתן לאפ-סטור וצבירת מאות אלפי הורדות. אפליקציות לאייפון שפותחו על ידי אנשים אנונימיים בזמנם הפנוי, הפכו למיליונרים בזכות כך. אך אין להסתנוור מכך שהרי יש המון אנשים שלא מרוויחים כל כך הרבה מפיתוח אפליקציות לאייפון, אפילו לא מרוויחים כמעט כלום.

הינה דוגמא קטנה שתמחיש לנו את המציאות, באוגוסט 2009 היו בחנות האפליקציות של אפל מעל ל75 אלף אפליקציות מתוכן 55 אלף בתשלום, לפי החישוב אנו רואים כי 99% מהאפליקציות שבאפ-סטור לא נמצאות ב25 הכי נמכרות של הקטגוריה שלהן, חשוב לציין כי זה הקריטריון החשוב ביותר להצלחת האפליקציה.

אפל לא מפרטת את כמות ההורדות, אבל הערכה זהירה [על פי ניסיוני האישי בקטגוריית הצילום] מראה שיש צורך בכמה עשרות הורדות ליום בכדי להיכנס ל-25 הפותחות של כל קטגוריה. מה זה אומר? ש-99% מהתוכנות רושמות פחות ממאה הורדות ליום – מספר שיכול לייצר הכנסה חביבה, אבל לא בדיוק מאפשר פרישה לאי אקזוטי. במציאות כנראה שהרוב מרווחים אפילו הרבה פחות מזה.

בכל מדינה הסף שאותו יש לעבור בכדי להיכנס לרשימת ה100 או 50 הכי נמכרות שונה, להלן מספר מדינות מרכזיות:

בארה'ב, שזוהי המדינה ממנה מורדות למעלה מ50% מהאפליקציות, בכדי להיכנס לרשימת 100 האפליקציות המובילות יש למכור למעלה מ700 עותקים ביום, לרשימת ה50 זה כבר 1000 הורדות ולהיכנס לטופ 25 צריך הורדות של למעלה מ2000 פעמים ביותר. אפליקציה חינמית הממוקמת בעשירייה הראשונה בארה'ב מורדת עשרות אלפי פעמים ביום.

לעומת השוק בארה'ב שהוא גדול בהרבה משאר המדינות, באיטליה לעשיריה הראשונה יש צורך ב300 הורדות ביום באיטליה בלבד, וביפן לחמישיה הראשונה צריך לרשום 400 עותקים ביפן בלבד.

אז איך בכל זאת נצליח בתחום של פיתוח אפליקציות לאייפון?

הלוגיקה מאחורי כמות ההורדות אותה תצבור הינה פשוטה, אנו יודעים כי הרוב הגדול של הורדות האפליקציות נעשה על ידי דפדוף בחנות של אפל והורדה ספונטנית. לכן על מנת שיורידו את האפליקציה שפיתחנו כמות גדולה של אנשים אנו צריכים להיות ברשימת 100 המורדות ביותר לפחות, אך כדי להיות שאם צריכים שיורידו אותנו אנשים. נשאלת השאלה מה קדם למה הביצה או התרנגולת?

איך נגיע לרשימת 25 האפליקציות המורדות ביותר?

כאשר אנו עוסקים בפיתוח אפליקציות לאייפון ומעלים אותם לאפ-סטור האפליקציות זוכות ליום- יומיים של פירגון ולאחר מכן, אם לא הורידו אותה מספיק אנשים כמובן, נדחקת האפליקציה שלנו לתחתית עמוד החיפוש.
אפליקציה מספיק אטרקטיבית שנעשה עבודה תהליך שיווק מסיביב באינטרנט יכולה להתברג בטופ 25, לאחר מאות הורדות בימים הראשונים להשקתה. דבר זה ישמור את האפליקציה בעלת עיניין בראש הטבלה וכך לאט לאט תעלה.

כמובן שיש לשים לב רב על כל עניין של שיווק יזום, כלומר פנייה לבלוגרים או אתרים העוסקים בפרסום אפליקציות חדשות, פתיחת אתר אינטרנט ופירסומו בפורומים שונים, ועוד דרכים רבות. לדוגמא אתר Gizmodo נוהג לפרסם כתבות על אפליקציות חדשות שיוצאות לאור, אפליקציות אילה זוכות לקפיצות משמעותיות בכמות ההורדות שלהם באותו השבוע, מה שכמובן נותן דחיפה עצומה.

לכן, פיתוח אפליקציות לאייפון אינו נגמר רק בפיתוח ולקוות לטוב, יש צורך בעבודה מסיבית של שיווק באינטרנט, פייסבוק, טוויטר וכל מקום שרק ניתן לחשוב עליו על מנת לגרום לכמות גדולה של אנשים להוריד את האפליקציה שלנו כבר בימים הראשונים, משם היא תתברג במקום טוב ברשימת המומלצות ואז הכל תלוי האפליקציה, אם היא טובה ומביאה ערך מוסף למשתמשים בה היא תמכר עוד ועוד.

עוד דרך להעלאת מספר ההורדות לאפליקציות שלנו היא רשימות הhot, new של אפל. אפליקציות שמופיעות ברשימות אילו רושמות עליות חדות בהורדות האפליקציות. אז איך נכנסים לרשימות האילו? אפל לא מגלה כל כך. מה שכן אנו יודעים זה כי ככל שהאפליקציה יותר איכותית מבחינת עיצוב, תפעול ועמידות יש לה סיכוי רב יותר להיכנס לרשימות האילו.

עיניין חשוב נוסף, בעקבות העובדה כי רוב ההורדות נעשות בצורה אימפולסיבית יש צורך עז להשקיע בעיצוב הלוגו ושם האפליקציה בעקבות העובדה כי אילו שני הדברים שהלקוח בוחר אם להיכנס לאפליקציה או לא. לאחר שהמשתמש נכנס לתיאור האפליקציה יש צורך להשקיע בתמונות מסך מושכות ותיאור מושך לקנייה.

בנוסף ניתן להשתמש באפליקציה שהצליחה בכדי להעלות את האפליקציות השניות של החברה, לדוגמא אפליקציה אחת מורדת אלפי פעמים ביותר לעומת אחרת שמורדת רק עשרות פעמים, אם נוסיף לינק של האפליקציה הפחות מצליחה לזאת שכן יקפיץ את כמות ההורדות.

דבר נוסף המקנה לנו יתרון בשיווק האפליקציות שלנו זהו התמיכה בלוקליזציה של אפסטור, אפסטור יכולה לתמוך במספר שפות וכך שיוך של אפליקציות מסויימות לאיזור מסויים בלבד.
בנוסף ניתן לשווק טקסט שונה לקהל היעד ביפן לעומת קהל היעד בישראל או בארה'ב שפות שונות וטקסט שונה.

דבר אחרון שיש לבצע כאשר אנו עוסק
צור קשר
כתובת: שוהם 7
קריית מטלון, פ"ת
מוקד טלפוני:
077-5644210
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
תוכן הפניה:
PGN מתמחה בתכנון אסטרטגיה למותג בפעילות הרשת חברתית. עמודי מעריצים, אפילקציות ועוד...
פיתוח אתר לאייפון
חדש בבלוג
שיווק נכון באינטרנט
טיפים לבניית חנות וירטואלית
מה זה בעצם פיתוח אפליקציות ?
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, אלף בית של כל עסק
פיתוח אפליקציות לאייפון - גם בישראל?
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, הצעד הנבון עבור העסק שלך!
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד - משתלם יותר?
פיתוח אפליקציות לאייפון לעסקים
פיתוח אפליקציות לאייפון ואנדרואיד - האם כדאי ?
שירות של פיתוח אפליקציות לאייפון הפך לשירות 'חובה' בעבור כל עסק ועסק!
מהרעיון, דרך הפיתוח ועד לשיווק אפליקציות - הכל על פיתוח אפליקציות לאייפון
כל תוכנית פיתוח אפליקציות חייבת לכלול בתוכה סעיף שיווק אפליקציות!
הדקויות של פיתוח אפליקציות לאייפון שיש לדעת מראש
פיתוח אפליקציות לאייפון הינו בשורה נוספת מאת חברת אפל האגדית!
שלבים בתהליך פיתוח אפליקציות לאייפון, אנדרואיד ובלקברי.
פיתוח אפליקציות לאייפון
פיתוח אפליקציות לאייפון המשלבות סליקה באשראי
בניית אתרים - מעקב אחר ביצועי האתר
בניית אתרים - פירוט תהליך הבנייה
חנות וירטואלית - האם החנות שלך בטוחה?

ראשי  |  מי אנחנו  |  פיתוח אתרים  |  אתרי תדמית עיסקיים  |  קידום אתרים  |  פיתוח אפליקציות לאייפון  |  חנות וירטואלית  |  עבודות  |  לקוחות  |  בלוג  |  צרו קשר RSS
    אתרים שותפים:   פיתוח אפליקציות לאייפון  |  פרסום בגוגל  |  קידום אתרים  |  קידום אתרים  |  קידום אתרים  |  בניית אתרים  |  פיתוח אתר  |  חנות וירטואלית  |  בניית אתרים  |  קידום אתרים בגוגל
                          שיווק בפייסבוק  |  אייפון  |  קידום אתרים  |  ניוזלטר  |  בלוג קידום אתרים  |  קידום אתרים בגוגל  |  בניית אתר תדמית  |  בניית אתרים  |  קידום אתרים בגוגל  |  בניית אתרים  |  חלקי חילוף למשאיות
                          קורס פיתוח אפליקציות  | 
PGN Providing All Web Solutions | Since 2001 ©