מוקד טלפוני לשרותך
077 - 5644210

קידום בגוגל - מושגי יסוד

במאמר הבא מפורטים מושגי היסוד בנושא קידום בגוגל, למתחילים בנינו קיראת מאמר זה תמפה את מושגי היסוד של נושא קידום בגוגל.

מילון מונחים עבור קידום בגוגל
    
כל המושגים עבור מקדם אתרים מתחיל, קידום בגוגל בפרט וקידום אתרים בכלל. קידום בגוגל הינו נושא המכיל המון מושגים שלמתחילים מבנינו אין מושג מה הם אומרים, עבור אותם מקדמים מתחילים ריכזנו כאן את רוב המושגים שיעזרו לכם בתהליך קידום בגוגל.

ארגז חול:

ארגז חול הינה תופעה של היעלמות אתרים חדשים מתוצאות החיפוש בלי סיבה מסויימת. ארגז חול הינה תופעה הניגרמת רק לאתרים חדשים כנראה כיוון שגוגל רוצה לראות איך הם יתפתחו ולבדוק שהם לא סתם אתרים זמניים שנועדו לקידום בלבד והם מכילים תוכן איכותי.

איך אנו יכולים לצאת מארגז החול של גוגל? או לא להיכנס אליו כלל.

יש שתי אפשרויות שיכולות לעזור לנו לחמוק מארגז החול של גוגל ולהמשיך בתהליך קידום בגוגל בצורה חלקה ללא בעיות, הראשונה היא קניית דומיין משומש אשר היה עליו אתר בעבר. אך כאשר קונים דומיין ישן יש לבדוק שלא היה עליו אתר שנוגד את עקרונות גוגל כמו הימורים וסקס.
האופציה השנייה היא לקשר לאתר מיד עם עלייתו מספר קישורים איכותיים ולהעלות תוכן רלוונטי ומקורי, כך שבפעם הראשונה שגוגל יאנדקס אותו הוא יראה אתר מלא תוכן וקישורים.

אנליטיקס - Google analytics הינה תוכנת מעקב אחרי נתונים שונים לגבי תפקוד האתר שלנו בגוגל. התוכנה מספקת נתונים על האתר שלנו כגון, מספר דפים נצפים, מספר גולשים, מאיפה מגיעים לאתר שלנו ועוד. בנוסף ניתן לחתוך את התוצאות עד לרמה של שעות בודדות. עבור קידום בגוגל דבר זה מאוד עוזר.

אדוורדס - Google adwords הינה מערכת הפרסום של גוגל, מערכת זו עובדת בשיטת הPPC כלומר, התשלום הוא לפי קליק, לא הקליקו לא שילמתם. כידוע קידום אתרים בגוגל הוא לא רק הבאת האתר לעמוד גבוה בגוגל אלה נושא זה עוסק גם בהבאת גולשים לאתר עצמו, לכן היתרון הגדול ביותר של מערכת זו עבור קידום בגוגל הוא הגעה למקום גבוה בתוצאות החיפוש בצורה מיידית, ובנוסף הגעה מיידית לקבל יעד ממוקד על ידי מילות החיפוש.

CTR, שיעור הקלקות - מדד הנועד בכדי לספק לנו את מספר הגולשים שלחצו על מודעת האדוורדס שלנו ביחס לפעמים שהופיעה בגוגל. גוגל מיחס חשיבות רבה ליחס זה כאשר הוא מציג את המודעות הרלוונטיות ביותר.   

בניית קישורים - עניין חשוב בנושא קידום בגוגל הוא בניית קישורים, יש צורך שיהיו כמה שיותר קישורים נכנסים איכותיים לאתר שלנו. כאשר אנו מביאים קישור לאתר שלנו מאתר חיצוני חשוב שמילת העוגן של הקישור תהיה המילה אותה אנו רוצים לקדם.
ישנם מספר סוגי קישורים: קישור פנימי, קישור המקשר לעמוד פנימי באתר שלנו. חשוב לדעת לערוך מעגל קישורים נכון בתוך האתר.
קישור חיצוני, קישור המקשר לאתר אחר.

ביטוי עוגן - ביטוי עוגן הוא הביטוי אותו הפכנו לקישור לאתר שלנו, לרוב זאת תהיה גם המילה בה נקדם את האתר שלנו.

ג'אווה סקריפט - ג'אווה סקריפט הינה שפת תיכנות אשר רוב מנועי החיפוש לא יכולים לקרוא את התוכן בדומה לפלאש. לכן התוכן המופיע בשפה זו לא תורם לקידום האתר ואף גורע.

גוגל - מנוע החיפוש הגדול בעולם כיום. מעל 75% מהגולשים בעולם מחפשים מידע באינטרנט דרך גוגל. בעקבות כמות אדירה של גולשים זו כשאנו רוצים לקדם אתר אנו בדרך כלל מתכוונים לתהליך של קידום בגוגל ולא במנוע חיפוש אחר.

דירוג עמוד, page rank - דירוג האתר לפי גוגל, גוגל מדרג את האתרים לפי אלגוריתם מסויים שמחשב את כמות הקישורים הנכנסים לאתר שלך והדירוג של האתרים מהם הקישור הגיע וכך יודע לחשב מהו דירוג העמוד שלך. חישוב זה קורה אחת לשלושה חודשים בערך.

דפי נחיתה - עמודי נחיתה הם עמודים חשובים ביותר עבור המרת הגולשים ללקוחות, קידום בגוגל לא שווה כלום אם הגולשים לא הפכו ללקוחות. דף הנחיתה הוא העמוד אליו מגיע הגולש כאשר הוא לוחץ על מודעת פרסומת של אתרך או על קישור כלשהו.

הפנייה, redirect - הפנייה היא דרך להעביר גולשים בצורה אוטומטית מכתובת אתר אחת לאחרת. הסיבה העיקרית לשימוש בהפנייה היא בעקבות שינוי כתובת האתר, כאשר אנו עושים זאת על מנת לא לאבד את כל עבודת תהליך קידום בגוגל שביצענו עבור הכתובת הישנה, לכן אם אנו רוצים לבצע הפנייה תקינה עבור קידום בגוגל נשתמש בהפניית 301.

וותק הדומיין - מנועי החיפוש בכלל וגוגל בפרט נותנים חשיבות רבה עבור וותק הדומיין. ככל שהאתר יותר וותיק כך עולה חשיבותו בדירוג של מנועי החיפוש, וכך פשוט יותר לבצע קידום בגוגל עבור אתר זה.

זחלן, עכביש - עכביש הוא כינוי לאלגוריתם של גוגל, כל תפקידו הוא לעבור, 'לזחול', בין האתרים ולבחור לאיזה קטגוריה או מילת חיפוש לשייך אותם, כך בעצם עובר העכביש בין האתרים דרך הקישורים שלהם וסורק את כלל האינטרנט.

תגית ALT - כאשר אנו מעלים תמונה לאתר העכבישים לא מסוגלים לקרוא אותה ולהבין כי היא שייכת לנושא, לכן אם אנו עושים בתהליך קידום בגוגל מחובתינו להוסיף לתמונה תגית ALT שתכלול את מילת החיפוש אותה אנו מקדמים.

כותרת - בנושא קידום בגוגל ישנם שלושה סוגי כותרות, H1,H2,H3. גוגל מייחס משמעות רבה עבור כותרות אילו, לכן רצוי ביותר למלא את כותרות אילו עם מילות מפתח רלוונטיות בתוך המשפט. בנוסף כותרות אילו יוצרות היררכיה בעמוד שגוגל מאוד אוהב.

כובע לבן או שחור - כובע הוא כינוי לאדם העוסק בקידום בגוגל, אך ישנם שתי כובים, כובע לבן זהו אדם העוסק בקידום בגוגל בהתאם לעקרונות גוגל כלומר, כתיבת תוכן, חילוף קישורים ואופטימיזציה. לעומתו כובע שחור זהו אדם שמקדם אתרים בדרכים פסולות כמו טקסט מוסתר ואתרי מראה למיניהם.

מטמון, cache - מטמון הוא העתק של דף האתר המאוחסן על ידי מנוע החיפוש, כלומר עכביש החיפוש של גוגל סורק את דפי האינטרנט ומאחסן אותם אצל גוגל מה שנותן להם את האפשרות להראות תוצאות חיפוש בצורה כמעט מיידית. מטמון הוא הפעם האחרונה שגוגל ביקר באתר שלך ושמר אותו. ניתן להגיע לראות את עמוד זה לפי הקלדת cache:www.domain.co.il בשורת החיפוש.

מילות מפתח - מילות מפתח הם בעצם כל נושא קידום בגוגל, עבור כל מילת מפתח אנו מבצעים אופטימיזציה, החלפת קישורים וכתיבת תוכן. כך שגוגל יאנדקס את האתר שלנו במילים אילו.

מחקר מילות מפתח - מחקר שאנו מקדמי האתרים מבצעים על מנת למצוא איזה מילות מפתח כדאי לנו ביותר לקדם, איזה מילות מפתח יריבינו מקדמים. חשוב ביותר לבצע מחקר זה לפני תחילת הקידום, קידום בגוגל של מילת מפתח לא נכונה יכול לגרום לנפילה משמעותית בהכנסות.

מפת אתר - עמוד מפת אתר משמש להצגה נוחה של כלל עמודי האתר ובנוסף יוצר קישורים פנימיים דבר טוב עבור קידום בגוגל. בנוסף רצוי להעלות קובץ XML של מפת האתר, גוגל קורא קובץ זה דבר המקל עליו בקריאת האתר, מהירות קריאת האתר הינו עוד קריטריון בקידום האתר בגוגל.

תגית No Follow - תגית HTML שתפקידה להגדיר לגוגל לא לעקוב אחרי קישורים מסויימים, כלומר גוגל יעקוב אחר הקישור אך לא יעביר את הPR. זוהי הדרך של גוגל למנוע מכירת קישורים בפורומים ובלוגים.

פלאש - פלאש הינה שפת תיכנות גרפית, בדומה לג'אווה סקריפט גוגל לא יכול לקרוא את תוכן העמוד כאשר הוא כתוב בשפה זו. לכן לאתר הבנוי בפלאש רצוי להוסיף דפי HTML מאחורי בכדי לאפשר לגוגל לקרוא את תוכן העמוד.

פוטר, footer - קרדיט האתר, נמצא בתחתית האתר ומשמש להכנסת קישורים פנימיים וחיצונים מהאתר.

צפיפות מילות מפתח, density - רוב מנועי החיפוש מדרגים את האתרים המאונדקסים בהם על פי תוכן האתר, תוכן האתרים בנוי לפי צפיפות מילות מפתח מסויימת. מילות מפתח המפוזרות באחוז נכון הן התנאי שהעמוד יחשב לתוכן איכותי או ספאם. פיזור מילת המפתח יתר על המידה יגרום לכן שגוגל יחשיב עמוד זה כספאם.

רישום באינדקסים - כלי מעולה לקישורים נכנסים לאתר שלכם הוא רישום לאינדקסים, רישום לאינדקסים מסייע רבות בקידום בגוגל והן מפנה לקוחות פוטנציאלים מאינדקסים גדולים לאתר שלכם.

ריקוד גוגל - גוגל מדי יום ביומו מעדכן את תוצאות החיפוש בעקבות סריקה של האתרים שוב, ריקוד גוגל הוא כינוי לתופעה בה תוצאות החיפוש משתנות וחוזרות כעבור תקופה של יום או יומיים. יכולה למשל להיות ירידה משמעותית בדירוג האתר ולאחר יום או יומיים חזרה למקומו הטיבעי או לעיתים יותר גבוה.

קידום בגוגל הוא תהליך שאורך זמן ולמתחילים בנינו יקח זמן להשתפשף בתחום, יש מילים רבות שהם תחרותיות יותר או פחות וזאת ניתן לדעת עם הניסיון בתחום.

PGN הינה חברת קידום אתרים מובילה בתחום, נשמח לייעץ על תוכנית קידום בגוגל. תוכלו ליצור איתנו קשר בעמוד צור קשר.
צור קשר
כתובת: שוהם 7
קריית מטלון, פ"ת
מוקד טלפוני:
077-5644210
שם מלא:
דוא"ל:
טלפון:
תוכן הפניה:
PGN מתמחה בתכנון אסטרטגיה למותג בפעילות הרשת חברתית. עמודי מעריצים, אפילקציות ועוד...
פיתוח אתר לאייפון
חדש בבלוג
שיווק נכון באינטרנט
טיפים לבניית חנות וירטואלית
מה זה בעצם פיתוח אפליקציות ?
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, אלף בית של כל עסק
פיתוח אפליקציות לאייפון - גם בישראל?
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, הצעד הנבון עבור העסק שלך!
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד - משתלם יותר?
פיתוח אפליקציות לאייפון לעסקים
פיתוח אפליקציות לאייפון ואנדרואיד - האם כדאי ?
שירות של פיתוח אפליקציות לאייפון הפך לשירות 'חובה' בעבור כל עסק ועסק!
מהרעיון, דרך הפיתוח ועד לשיווק אפליקציות - הכל על פיתוח אפליקציות לאייפון
כל תוכנית פיתוח אפליקציות חייבת לכלול בתוכה סעיף שיווק אפליקציות!
הדקויות של פיתוח אפליקציות לאייפון שיש לדעת מראש
פיתוח אפליקציות לאייפון הינו בשורה נוספת מאת חברת אפל האגדית!
שלבים בתהליך פיתוח אפליקציות לאייפון, אנדרואיד ובלקברי.
פיתוח אפליקציות לאייפון
פיתוח אפליקציות לאייפון המשלבות סליקה באשראי
בניית אתרים - מעקב אחר ביצועי האתר
בניית אתרים - פירוט תהליך הבנייה
חנות וירטואלית - האם החנות שלך בטוחה?

ראשי  |  מי אנחנו  |  פיתוח אתרים  |  אתרי תדמית עיסקיים  |  קידום אתרים  |  פיתוח אפליקציות לאייפון  |  חנות וירטואלית  |  עבודות  |  לקוחות  |  בלוג  |  צרו קשר RSS
    אתרים שותפים:   פיתוח אפליקציות לאייפון  |  פרסום בגוגל  |  קידום אתרים  |  קידום אתרים  |  קידום אתרים  |  בניית אתרים  |  פיתוח אתר  |  חנות וירטואלית  |  בניית אתרים  |  קידום אתרים בגוגל
                          שיווק בפייסבוק  |  אייפון  |  קידום אתרים  |  ניוזלטר  |  בלוג קידום אתרים  |  קידום אתרים בגוגל  |  בניית אתר תדמית  |  בניית אתרים  |  קידום אתרים בגוגל  |  בניית אתרים  |  חלקי חילוף למשאיות
                          קורס פיתוח אפליקציות  | 
PGN Providing All Web Solutions | Since 2001 ©